Igår var vi på ett litet seminarium om frilansbranschen. Det var bra och intressant. Och givande. Det var bra att vi fick en rättvis bild av det hela. Det är en tuff värld att ge sig in i och det gäller att försöka samla på sig så mycket erfarenhet som möjligt först. Och kontakter. Man är ingenting utan sitt nätverk. Typ.
Vi pratade även mycket om upphovsrätt, det var huvudtemat. Bra att kunna, liksom. Man vill inte bli lurad eller utan pengar.
Kanske blir det en frilansjournalist av mig någon gång i framtiden. Kanske inte. Jag hinner nog ändra mig både en och två gånger.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
What do you think?