lördag 30 november 2013

Lose yourself to the art of drama

Helg igen! Känns som nyss det var förra helgen, haha. Den här helgen kommer jag att lägga fokus på lugn och ro. De två senaste veckorna har varit stressiga, men nu börjar det äntligen lugna ner sig. Är glad att jag har klarat av att lämna in alla skoluppgifter i tid. I går och i dag har vi haft närträff med kursen Drama och konflikthantering som är en av de bästa, roligaste och mest givande kurser jag har gått. Den här gången var det fokus på förhandling och medling, men vi berörde även tyst kommunikation och dolda agendor. Minst sagt intressant! Att ha så roligt men samtidigt lära sig så himla mycket nyttigt är helt fantastiskt. Att genom teater fördjupa sig i vardagens konflikter och ta in nya lärdomar är en metod jag helt klart gillar.

Har för övrigt inte druckit alkohol och knappt festat på sisådär fyra veckor. Det var en liten utmaning jag gav mig själv efter helgen i London. Inte på grund av att det har blivit "för mycket" utan mest för att det är en kul grej. Ganska bra timing också eftersom det har varit så mycket i skolan och så vidare. Men nästa helg tänkte jag dricka lite öl och gå på hockey! Mitt favoritlag kommer på besök igen och självklart vill jag vara på plats.

Snart är det dags för Så mycket bättre. En av veckans höjdpunkter. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?