söndag 24 november 2013

Feminism utan gränser


I en av kurserna jag läser har vi fått välja en egen kursbok, som vi ska läsa från pärm till pärm och sedan recensera och presentera. Jag valde den här boken från listan med förslag från läraren, eftersom ämnet intresserar mig väldigt mycket. Skönt att boken fanns på svenska också, faktiskt.
 
I dag har jag faktiskt suttit på biblioteket och pluggat i några timmar, ovanligt för att vara mig. Brukar nämligen inte plugga på helger, men just i dag hade jag inte så mycket bättre för mig. Dessutom ska vi presentera "våra" böcker på torsdag. Innan dess har jag inte speciellt mycket tid att läsa, så lika bra att beta av några kapitel i dag.
 
Boken är bra och intressant, men lite väl omfattande ibland. Helt ärligt så tycker jag att författaren motsäger sig själv i var och varannan mening. Jag förstår ungefär vart hon vill komma med sin tes, men ändå har jag svårt att greppa vad hennes egentliga syfte är. Det mest intressanta enligt mig är att få bekanta sig med olika synsätt inom feminismen och historiska tillbakablickar. Feminismen är en viktig del av samhället och systerskap är en viktig nyckel till framgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?