tisdag 5 november 2013

London, London, London

För en vecka sedan satt jag och längtade till London. Nu sitter jag och längtar lite tillbaka till London. Helgen var fantastisk! Det är kul att resa med vänner och vi hade väldigt roligt tillsammans.

På fredagen blev det några timmars shopping på Oxford Street; Primark, Forever 21 och Victoria's Secret. Kvällen inleddes i Centre Point Tower med goda cocktails och utsikt över typ hela London. Därefter vandrade vi vidare till en jazzklubb.

Lördag förmiddag spenderades på Spitafield Market innan vi åkte hem för att göra oss i ordning inför kvällen. Vi började på en pub i Covent Garden. Där fick vi syn på ett gäng sjömän, I was in heaven, haha! Fick till och med en liten "medalj". Den ska få sitta kvar på min nya jacka, som jag vill ha typ varje dag nu. Efter Covent Garden åt vi trerätters middag på en fransk restaurangvid Picailly Cirkus och avrundade sedan kvällen med en öl på en pub i närheten.

Söndagen började lugnt med sovmorgon och häng i lägenheten, men sedan var det dags för musikal! The Lion King var bland det bästa jag har sett, fick rysningar redan vid första scenen. Amazing!! Efter musikalen åt vi middag på en mysig pub, jag valde fish and chips. Mums!

På måndagen inhandlades diverse nödvändigheter på Tesco. Dessutom hann jag och Thea med en promenad vid vattnet innan det var dags att ta sig till flygplatsen. Efter några stressiga timmar och en lugn flygning landade vi till slut i Göteborg.

Och nu sitter jag hemma i Karlstad igen, full av inspiration och härliga minnen. Nu är jag redo för årets två sista månader.

Bring it on! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?