onsdag 4 januari 2012

FINAL!

Idag är jag trött och det är skitväder ute, men - Sverige är i final i JVM! Jag började lyssna lagom till att tredje perioden skulle börja och då låg Sverige under med 2-0. Sedan kom reduceringen, kvitteringen och sedan avgörandet på straffar. Samtidigt som jag lyssnade på radion kollade jag på Twitter och upptäckte vilken fördröjning det var. Och ändå sände Radiosporten från Sverige. Jag såg det på Twitter flera sekunder innan de sa det på radion att Sverige hade vunnit. Hörde att TV-sändningen strulade också, vilket ställde problem även för radion - de satt nämligen och kollade på matchen på en skärm. Jag trodde att de var på plats, men tydligen inte. Lite synd, men det löste sig rätt snabbt, som tur var.

Tur också att jag kan ta sovmorgon på fredag eftersom jag är LEDIG! Finalen spelas natten mot fredag, perfekt!

Heja Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?