torsdag 5 december 2013

Keep calm and study hard


Promenad vid river Thames.
 
Att bo i en stad utan närhet till vatten skulle vara svårt för mig, är uppväxt i närheten av havet och havet för mig är en symbol för frihet. Här i Karlstad finns åtminstone en stor älv, Klarälven. Det räcker för att få åtminstone en måttlig känsla av den där friheten. Är osäker på hur mycket vatten det finns i Madrid, men där kommer jag förmodligen ha fullt upp med att ta in tusentals nya intryck. Och förhoppningsvis kan jag göra små utflykter till Barcelona och Valencia vid kusten :) Ser fram emot min utbytestermin mer och mer, även om det såklart är väldigt nervöst också. Trivs ju dessutom så himla bra i Karlstad och därför planerar jag att återvända hit, såklart. Ska ju behålla lägenheten, som jag verkligen har gjort till mitt hem nu :)
 
Idag ägnar jag mig åt plugg på hemmaplan. En förkylning bråkar med mig. Skulle förmodligen orka ta mig till skolan, men har verkligen kört på och ignorerat min hälsa de senaste två veckorna och behöver lugn och ro just nu för att få chans att kurera mig ordentligt. Är dessutom sjukt hes, haha. Så bra att vila rösten.
 
Råkade för övrigt se fel på spelschemat i SHL och upptäckte i måndags att matchen på lördag spelas i Ö-vik och inte i Karlstad. Ska se matchen ändå såklart, men lär bli rätt lugnt eftersom jag inte vill bli mer sjuk. Blä. Drack däremot två öl igår och bröt min vita månad. Igår var det ju nämligen prick en månad som hade gått, så det kändes legitimt.
 
Well, åter till plugget. Ska läsa lite intressant litteratur och njuta av schysst musik i bakgrunden.
 
Hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?