måndag 11 mars 2013

I don't care if Monday is blue

Jag hade en awesome helg i Linköping. Den bestod av fika, shopping, vin, hemmagjordpizza, bubbel och ännu mer vin och fika, födelsedagsfest, dans, en shot Jäger och bakispizza. Och solsken!! Att umgås med vänner man känt väldigt länge och tyvärr inte träffar så ofta är extra fint. Varje gång vi ses är det som om vi sågs bara för ett par dagar sedan. En fördel med att jag bor i Karlstad är att jag kan träffa mina vänner i södra Sverige lite mer frekvent. En nackdel är att jag inte kan träffa mina vänner i norr lika ofta, men just nu trivs jag väldigt bra i Karlstad.

Just därför är jag lite nedstämd idag eftersom jag nyss fick beskedet om att jag inte fick en tjänst jag sökt och väldigt, väldigt gärna ville ha. Det känns som ett litet misslyckande och jag undrar hur jag någonsin ska kunna få ett jobb. Okej, det är lite patetiskt att tänka så, men den här tjänsten var jag verkligen kvalificerad för och det var inte så många sökande. Och ändå misslyckades jag. Så det här är en mindre bra måndag för tillfället. Får försöka muntra upp mig själv på något sätt och mota bort den oroliga magskänslan.

Wish me luck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?