torsdag 15 november 2012

Det här är mitt land. Det här är ditt land.

Det tycks mig som om varje gång Sverigedemokraterna öppnar munnen är det för att haspla ur sig ren bullshit, ljuga och slingra sig som ormar. Att neka uppenbara bevis är ju inte så smart, till exempel. Men en sak var ju faktiskt rätt och det är ju att sanningen alltid kommer fram till slut. Äntligen visar de sina rätta färger.

Visst är det härligt med en demokrati där folk röstar fram ett parti som uppenbarligen inte står för allas lika värde oavsett hudfärg? Verkligen fint att vissa människor missbrukar innebörden av demokrati. Det blir liksom lite av en motsägelse. Vi har yttrandefrihet i Sverige, men det finns ju gränser för vad som är okej. Om själva yttrandet är en form av diskriminering blir det ju lite fel, eller hur?

Det är nästan så jag börjar skratta när jag ser den här filmen eftersom jag inte riktigt förstår att det faktiskt är på riktigt. Det som sägs och det som händer är bara så konstigt och obehagligt på samma gång. Är det sådana personer vi vill ska representera oss i Sveriges Riksdag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?