måndag 8 oktober 2012

Om hösten

Nu är det verkligen höst i luften. Men ändå är det kring elva grader varmt på dagarna. Lite skillnad från Piteå, tycker jag. Och jag tycker att det är skönt. Det kan vara jobbigt ibland också, för det är lite för varmt för vinterjacka och lite för kallt för skinnjacka. Hm. Men med en riktigt varm tröja funkar det med höstjacka en liten stund till.

Jag måste dock erkänna att jag längtar lite efter att få börja använda min vinterjacka på heltid ett tag. Den är ju så himla mysig och passar till det mesta. Och så vet jag att jag slipper frysa om jag har den på mig. Så himla bra, eller hur? Tillsammans med mina höstkängor kommer det bli en succé. Eller nåt.

Förresten. Tänk om vi människor skulle börja fälla hår på hösten, som träden fäller löv. Det vore sjukt jobbigt. Kanske fäller vi fler tårar på hösten? För att vi blir lite deppigare på grund av mörkret, för att en sommarförälskelse tar slut eller inte riktigt blev som vi hade tänkt. Kanske för att det är så jävla kallt eller för att vi har ångest över vad vi ska göra av livet.

Personligen är jag taggad för hösten, samtidigt som jag har lite, lite panik över vad som händer efter den här terminen. Och jag saknar sommaren till viss del. Den var inte så varm och solig som jag hade önskat, men jag hade roligt. Men nu har mitt nya liv börjat, på riktigt. Jag är fri och på väg framåt. Även om jag den senaste veckan varit väldigt, väldigt trött och ganska omotiverad mår jag ändå bra, faktiskt. Det är en skön känsla.

Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?