måndag 1 oktober 2012

I guess it's time

Idag var en dag med trist väder. Men jag tog en (lite för) lång sovmorgon och chillade lite. Har sökt jobb också, ska fortsätta med det imorgon om jag hinner. Annars får jag ta tag i det på onsdag igen. Jag har även sorterat i min garderob och gömt undan mina sommarkläder. Lika bra att omfamna hösten, det är ju faktiskt första oktober idag. Jisses, alltså.

Jag har aldrig varit ett stort fan av hösten, men ibland kan jag faktiskt längta lite efter att få gå runt i varma, mysiga koftor. Det här med te och mysiga hemmakväller kan man ju faktiskt ha på sommaren också, eller varför inte året runt. Det är ingenting som är speciellt för hösten, faktiskt. Men på hösten börjar Elitserien i hockey igen och det är alltid lika kul!

Däremot ser jag mycket mer fram emot vintern än hösten, om jag måste välja. Kanske beror det lite på att jag är norrlänning, eller så är det för att jag tycker så mycket om min vinterjacka. Är dock lite orolig för att det inte ska bli någon riktig vinter här i Karlstad. Jag är ju van med sjukt mycket snö. Visserligen ska det bli skönt att slippa extremkylan, haha, men snö vill jag ha. Snö är bra!

Nu är det hög tid för manusmöte.

Hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?