söndag 10 juni 2012

Vissa borde verkligen inte få skaffa barn

Jag läser om 10-årige Bobby som torteras till döds av sin mamma och styvfar. Det är så fruktansvärt sjukt och jag kan inte för mitt liv förstå hur någon kan vilja göra ett barn (allra minst sitt eget) så illa. Jag förstår verkligen inte. Varför? Jag vill gråta, men det går inte. Det är så sjukt obehagligt. Jag går sönder lite inombords varje gång jag hör eller läser om barn som far illa. Så är det med det. Tänk om alla barn kunde få en fin och trygg uppväxt, ingen förtjänar att bli slagen, torterad eller hånad av sina föräldrar eller någon annan. Barn är bra och barn är framtiden.

Domen blev tydligen tio års fängelse för dem båda, men de kommer att släppas fria tidigare. Det måste ju vara ett skämt, eller? Nej, tyvärr så är det ju inte det. Tio år, lika länge som Bobby fick leva, det är ett skämt. Tio år för att ha dödat sin egen son under fruktansvärda omständigheter. Ett skämt. Ett jävligt dåligt skämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?