lördag 14 april 2012

Love can touch us one time and last for a lifetime

Igår såg vi Titanic på bio i 3D och det var verkligen en upplevelse. Det var flera år sedan jag såg filmen sist och har nog bara sett den max två gånger. Den här gången såg jag filmen med helt andra ögon och lade märke till fler detaljer än tidigare. Och så grät jag. Betydligt mer än förra gången och mer än vad jag brukar göra när jag ser på film. Titanic är, förutom en skildring av en fruktansvärd katastrof, en fantastisk kärlekshistoria. Sådan kärlek som den mellan Jack och Rose hittar man nog bara en gång i livet, tror jag. Och man märker när den slår till, med buller och bång. Dessutom är Titanic ett bra exempel på modiga människor, det fanns gott om modiga människor ombord på Titanic och många fegisar också. Och det gjorde ont att se vilken skillnad de gjorde på folk och folk, till exempel.

Nog om detta. Ikväll blir det avslutningsfest och kanske utgång.

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?