fredag 30 mars 2012

Våren försvann

Tänk vad fort man vänjer sig vid nya ställen och situationer. Jag saknar redan värmen i Salzburg, det var nästan som sommar när solen var framme. De flesta dagar, i alla fall. Fy tusan så skönt! Och nu är det vinter här i Piteå igen, igår kom det en hel del snö. Visserligen är det mesta borta nu igen men det är fortfarande ganska kallt. Skönt det också, på sitt sätt, men snart är det april och jag längtar verkligen efter riktig vår nu. Tror inte det blir så mycket vår i Ö-vik, tyvärr. Åker hem dit imorgon och har kollat prognosen. Verkar bli ungefär som här. Typiskt. Jobbigt att packa då eftersom jag måste vara beredd på det mesta, april kan ju vara väldigt oberäkneligt som bekant...

Och på tal om april. På måndag, den 2:a april, fyller jag 23 år! Hurra! Lite trist att fylla på en måndag, haha, men har ändå inte planerat något speciellt. På tisdag däremot måste jag ta tag i min uppsats igen. Har med mig ett gäng böcker och mitt mobila bredband...

Ikväll blir det lugna puckar. Har i princip packat klart. Ska äta tacopaj och kolla på TV. Och spela lite Sims. Johan ska vara med som coach på en innebandymatch, så jag kör solokvist. Kan vara trevligt det också, speciellt om det finns choklad och valnötter hemma.

Är nyfiken på premiären av Let's Dance. Känns som om det var väldigt längesen jag såg det nu. Kommer knappt ihåg förra säsongen, följde jag ens den?

Hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?