måndag 6 februari 2012

Starka känslor, en stark vilja och girl power

Ikväll gick jag och Johan på bio. Vi såg The Iron Lady med fantastiska Meryl Streep i huvudrollen. Den gestaltar Margaret Tatchers liv och hennes väg till toppen - och livet efteråt.

Miss Tatcher fick stundtals betala ett högt pris för sin framgång och många gånger försummade hon sin familj. Men vid sin sida hade hon sin älskade make, Denis Tatcher. Han beundrade henne för att hon var så viljestark och för att hon inte var som alla andra fruar på den tiden. Jag är inte så värst påläst när det gäller Storbritanniens första kvinnliga premiärminister, men jag tycker att Meryl Streep var strålande i rollen. Jag blir alltid så tagen av henne och de karaktärer hon spelar. Alltid.

Det var en riktigt bra film som antagligen gör sig bäst på bio. Det var härligt att se en stark kvinna som alltid ville klara sig på egen hand och ofta gjorde det. That's the spirit! Säga vad man vill om hennes politik och hennes åsikter, men hon stod alltid på sig och det beundrar jag. Mäktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?