fredag 15 april 2011

Murmansk dag 2 + 3

Igår vandrade vi omkring i kavrteret och fotade lite, bland annat en jättesöt liten gumma som sopade utanför sin port och även två ryska A-lagare, typ. De var lite smålulliga och ville bjuda oss på sprit, haha. Vi tackade nej. Men vi fick fota dem.

Efter lunch gjorde jag min intervju på teatern och fick dessutom en rundvandring. Det var kul. En av skådespelarna visade oss kostymförrådet och lite annat. Det var lite speciellt och en rejälk utmaning att intervjua på engelska och sedan få det förmedlat på ryska via de ryska studenterna. Hm. Dessutom fick jag inte så bra bilder, men jag får nog ihop någonting ändå.

Idag har vi varit på besök hos en TV-kanal, det var intressant, men gick ganska fort. Åt jättegod gravad lax till lunch och sedan följde jag med för att vara med på ett reportage om mat.

Nu chillar vi på hotellrummet. Senare ikväll blir det nog lite festligheter nere på byn. Får inte bli för sent dock, vi ska upp ganska tidigt imorgon.

By the way så har vi haft soligt hela dagen - nice! Nu börjar det dock bli mulet igen.

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?