tisdag 4 juni 2013

If I was a carpenter, would you marry me anyway?

De senaste dagarna har jag haft fullt upp och inte hunnit sitta vid datorn (vilket i och för sig är ganska gött ibland, dessutom har jag ju andra "datorer" hehe). Helgen i Göteborg var helt sjukt bra! Det var en nöjd, glad och trött tjej som återvände till Karlstad.

Igår spenderade jag min förmiddag på IKEA och köpte möbler till hela lägenheten. Hade tyvärr ingen aning om att man kunde inkludera "plockhjälp" i avgiften för hemkörning, så blev ju ganska mör efter att ha lastat på alla tunga kartonger på mina två överfulla vagnar. Men det gick bra, ensam är stark ;) Fick hem alla grejer redan efter några timmar, så då var det bara att sätta igång och bygga. Lyckligtvis fick jag hjälp av Frida att montera min säng, det gick nästan som en dans! Idag har jag fortsatt med att vara (ganska) händig och fixat en klädhängare, ett skrivbord, en byrå och en TV-bänk. Har en halvfärdig bokhylla, soffa och en annan hylla också samt en garderob och en sänggavel som ska sättas ihop. Men det får jag hjälp med på fredag, puh!

Imorgon måste jag plugga lite eftersom jag har tenta på kvällen. Segt, men är ju bara att hoppas på att jag faktiskt fixar det denna gång. Blev för övrigt godkänd på spanskan i alla fall - high five! Snacka om lättnad, alltså.

Nä, känns ju som om det är dags att krypa ner i sängen och titta på The Vampire Diaries nu.

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?