torsdag 13 december 2012

I'm like a bird

Just nu har jag faktiskt lite hemlängtan till Ö-vik. Inte för att jag inte gillar Ö-vik i vanliga fall, jag älskar min hemstad, men det är bara det att jag inte saknar den så ofta. Jag har ju redan bott där i drygt 20 år och det finns andra trevliga ställen att bo på. Det har jag ju redan berättat, flera gånger. Men nu när jag inte varit hemma där sen i augusti (och då var det bara över en natt och innan dess några dagar i juni) så känner jag att jag verkligen ser fram emot att komma hem över jul, lite extra mycket. Förutom familj och vänner saknar jag husdjuren!

Kom förresten att tänka på att jag det senaste året har bytt bostad tre gånger och snart är det dags för en fjärde gång. Och innan sommaren kommer jag att flytta igen, men vars vet jag inte ännu. Det är så skönt att vara (relativt) obunden, samtidigt som det vore skönt med en fast bostad som jag skulle kunna hyra ut om jag flyttar till exempelvis London (hehe). Men just nu trivs jag med tillvaron. Trots att jag ibland får lite framtidspanik så har jag ändå en känsla av att allt löser sig till det bästa och att allt händer av en anledning. Det är nog det som driver mig, magkänslan och en något naiv optimism. Vad gäller boende har jag haft väldigt mycket tur, vilket jag är tacksam för. Jag är också tacksam för min familj som hjälpt mig att fixa och packa och bära. Vad hade jag gjort annars? Det hade åtminstone blivit ganska mycket dyrare och krångligare annars.

Nu ska jag sluta "babbla" och försöka plugga lite mer spanska innan jag känner mig klar för kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?