söndag 11 november 2012

Time to relax

Det började som en lugn kväll på jobbet igår, men sedan tror jag vi slogs besöksrekord eller något i den stilen. Lyckades tappa en bricka med nio (visserligen tomma, men ändå) champagneglas på "dansgolvet" som egentligen inte är ett dansgolv. Borde ju ha burit glasen i händerna (som jag gjorde sen) för att undvika denna olycka, men är man stressad så är man. Och sedan var det bara att tagga till igen. Det är ju faktiskt kul att jobba. Och det är ju de där små sakerna som gör att jag blir på bra humör igen. En kollega som spexar, en gäst som säger att man är bra och ett genuint leende från kända och okända människor. Då ler jag tillbaka och tänker att det gör inte så mycket att krossa ett (eller nio) glas. Vad gör det om hundra år, liksom?

Men jag var redigt trött när jag kom hem. Och ont i kroppen hade jag. Det blev därmed en lång sovmorgon idag. Det här är en väldigt lugn söndag och jag planerar att den ska förbli det. För imorgon ska jag städa och pyssla med andra viktiga saker som kräver lite mer energi.

Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?