tisdag 27 november 2012

I'd rather be somewhere else right now

Igår kom jag hem från London. Det kändes förbannat vemodigt att stiga ombord på flygplanet. När jag stod där på flygplatsen tänkte jag att "tänk om jag skulle vända och gå härifrån nu och stanna en dag till eller kanske en vecka till".

Ni vet den här känslan av att verkligen höra hemma någonstans. För mig stavas den känslan kort och gott London. Jag har sällan känt mig så lycklig och så fri som i London. Det känns som om allt är möjligt. Det känns hemma. Kanske är det något i luften och kanske är det den brittiska accenten som får mig att bli tårögd av glädjerus.

I fredags träffade jag min värdfamilj, förutom pappan. Jag och mamman tog en promenad i området med ungarna som har blivit så himla stora! Usch, vad jag saknar dem ibland. De är så söta och kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Det var såklart väldigt roligt att träffa mamma G också, hon är så rolig och glad. Efteråt gick jag en sväng på älskade Northcote Road innan jag åkte till Oxford Street för ännu mer shopping. Gjorde ju en egen shoppingrunda i torsdags, var helt slut när jag kom tillbaka till hotellet, haha.

I lördags var det möhippa för fina Nina och det var en oförglömlig kväll, helt klart. Vi dansade och drack goda drinkar och fick till och med se nakna män, hehe.

Mer om London lite senare. Nu måste jag skriva en presentation på spanska.

Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?