tisdag 6 november 2012

En liten tripp som gjorde mig lite klokare

Igår och idag har jag varit på workshop i Uppsala. Det var väldigt intressant, givande och lärorikt. Dessutom var det både roligt och lyxigt att få bo en natt på hotell och njuta av god mat. Vi fick till exempel jättegod hallonsmulpaj till efterrätt.

Workshopen handlade om sexuell hälsa och vi fick ge förslag på åtgärder. Vårt problem var att många utlandsresenärer smittas av könssjukdomar utomlands och vi skulle komma på sätt för att nå ut med information om säkert sex. Jag var garanterat den yngsta deltagaren, men det var kul att träffa nytt folk med massa erfarenhet. Många givande samtal och skratt blev det.

På hemvägen blev det ett långt stopp i Stockholm på grund av elavbrott. Vi kom iväg ungefär en timme efter ursprunglig avgångstid. När vi var nästan framme fick vi veta att vi skulle få åka buss från Kristinehamn. Tydligen var det på grund av att chauffören skulle vända tillbaka till Stockholm och att det blev lättare att göra det i Kristinehamn i stället för i Karlstad. Hm. Tack för det. Tur att det inte var så långt. Resan gick faktiskt väldigt smidigt trots omständigheterna. Tur också att jag inte hade bråttom hem till någonting eller en tid att passa.

I måndags gick jag upp strax före fem på morgonen och somnade kring elva igår. Klev upp ungefär halv åtta och var trött, men inte lika trött som i måndags. Men det är faktiskt läggdags för mig nu, även om jag kan ta lite sovmorgon imorgon.

Vet ni vad, imorgon ska jag ju klippa mig! Det ska bli så skönt.

Och självklart håller jag tummarna för att Obama vinner valet i USA.

Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?