onsdag 26 september 2012

Prat om mat

Vet ni vad? Jag älskar att storhandla. Eller åtminstone så pass mycket att jag orkar bära hem det själv. Själva momentet när jag får gå runt och lägga saker i korgen är bäst. Det finns så mycket gott och nyttigt som passar så fint in i mitt kylskåp, mitt skafferi och min frys. Idag köpte jag bland annat på mig ett gäng frysta bär som ska förvandlas till smoothies eller toppa en tallrik med fil- eller yoghurt. Linfrön är en relativt ny favorit också, helst krossade.

Tänk vad många det är som inte bryr sig om mat. Visst är det skönt att inte tänka vad man egentligen stoppar i sig ibland och jag är verkligen inget hälsofreak, men - det måste ju finnas en balans. Ganska ofta ser jag folk i mataffären som fyller sina korgar med typ fem flaskor Coca Cola, två påsar chips, ett storpack pan pizza och annat halvfabrikat som är dyrt i längden och knappast gott efter ett tag. Hemlagad mat är bäst, utan protest. Okej, dessa personer kanske inte äter sådant varje vecka, eller så kanske de gör det.

Men det tar ju faktiskt inte så lång tid att laga god och relativt bra mat. Visst skippar jag en rejäl middag ibland till förmån för mackor och en kopp te, men då blir jag i regel väldigt hungrig när jag går och lägger mig...

Hur som helst. Mat är bra och mat är gott. Det får inte gå till överdrift åt något håll, men jag försöker att inte ha dåligt samvete när jag "slarvar" lite. Shit happens, liksom. Det är en ny dag imorgon.

That's all for now.

Puss!

2 kommentarer:

  1. perfekt med hembakat bröd då ;)
    Är nog gott med linfrön i med! Plus att man kan blanda i lite vad som helst typ nötter eller frukt (tänk torkade aprikoser eller russin) i med =) Gjorde det dessutom på hälften rågsikt och på fullkornshavregrynsgröt

    SvaraRadera
  2. Ps. det är ju så himla pinsamt att handla de gånger då du faktiskt bara är ute efter en dricka, chips och pizza och inga nyttiga saker alls. till exempel på en bakissöndag och då man inte ska ha något nyttigt. Andra vet ju inte att det är enda gången på typ två månader man äter onyttigt liksom :P

    SvaraRadera

What do you think?