torsdag 27 september 2012

North south east west

Idag kände jag mig väldigt ofokuserad på skolarbetet. Nästan totalt ofokuserad. Inte för att det är tråkigt utan för att jag nästan hela tiden tänkte framåt - på gott och ont. Har skickat iväg tre jobbansökningar och kollar efter lediga tjänster i princip varje dag. Måste ju ha någonting att göra efter den här terminen. Känner mig ganska nöjd med plugg, faktiskt. Jag har ju min examen och nu är jag sjukt sugen på att börja jobba. Eller resa någonstans. Kanske både och? Någonting nytt och kul vill jag göra. Igen. Haha. Det är fan inte lätt att vara rastlös ibland alltså. Ibland är jag lite avundsjuk på de som är nöjda och inte har något behov av att flytta. Visst kan jag bo kvar här i Karlstad, men tänk om jag missar något då? Jag vill till Stockholm, Göteborg, London och så vidare. Det hade kanske varit lättare att bo kvar i Norrland, men inte lika spännande. Absolut inte. Så förhoppningsvis flyttar jag inte tillbaka på ett bra tag.

Missförstå mig inte nu bara. Jag älskar Norrland och Örnsköldsvik och Piteå. Men det finns så mycket mer att se, jag har ju bott i Norrland i typ 22 år. Det är ganska länge, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?