söndag 8 juli 2012

Vad jag bryr mig om nu

Tidigare idag, när jag var ute på promenad, kom en våg av inspiration över mig och jag var tvungen att skynda mig hem och skriva. Jag skrev en låt. Tyvärr är jag inte så bra på att komma på en passande melodi till det jag skriver, men jag får väl ta och öva. Vill så gärna skriva låtar, men har bara texter för tillfället. Kanske publicerar någonting här vid något tillfälle, men av någon anledning skulle jag då gå runt och oroa mig för att någon skulle "sno" det jag skriver. Kanske är det obefogat och kanske låter det som om jag drabbats av hybris, men i "min" bransch är det här med upphovsrätt väldigt viktigt. Tyvärr är det inte det för alla, många bloggare hittar fina bilder på google och lägger upp i sin blogg utan att skriva källan och så är det inget mer med det. Kanske inte det värsta brott man kan begå, men jag tycker det är roligare när personen själv har fotat eller åtminstone har rättigheten till bilden. Beror ju också på vad det är för slags bild, förstås.

Hur som helst. Jag kommer in i sådana perioder då jag bara måste skriva och då kommer det fram mycket bra. Ibland vill jag skriva men har ingen inspiration. Jag vill att folk ska läsa mon texter, men ändå inte. Det lutar mest åt att jag vill, men många av dem är på något sätt självutlämnande. Det beror på om man känner mig, i och för sig. Och många texter kan lika gärna passa in i någon annans liv också, men jag inspireras ofta av människor jag träffar, ofta eller mer sällan eller kanske bara en enda gång.

Hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?