onsdag 4 juli 2012

Strangers waiting up and down the boulevard

Intressant dag på jobbet idag. Har skrivit om en hjärntumör. Fick leka i InDesign en stund också, alltid lika kul, hehe. So far, so good. Jag trivs på jobbet, helt enkelt. Staden är lite för liten, men att ha ett jobb är ju faktiskt viktigare just nu.

Har dock stött på en del skumma människor, senast i förrgår när jag var ute på en joggingtur. Mötte en man med en hund som pratade i telefon, inga konstigheter - tills jag såg att mannen höll en cider-/ölburk i handen och såg lätt berusad ut. När jag kom nära stirrade han på mig och vinkade till mig på några meters avstånd. Jag fick lite lätt panik men ökade inte farten förrän jag hade hunnit en bra bit ifrån honom. Då fick jag världens energi. Hu, tänk att en sådan ynka liten händelse kan framkalla rädsla. Lite läskigt, faktiskt. Tänk om det hade varit mörkt och han inte hade haft hund med sig och inte pratat i telefon.

För övrigt är det minst tre personer (män) som har tutat på mig när jag gått på gatan, helt vanligt klädd i dagsljus. Varför kan folk (män) inte låta en vara ifred? Ville bara ha det sagt. Hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?