tisdag 12 juni 2012

Jag sov på saken

Om jag säger så här: det är nog bättre att jag skriver av mig om gårdagens match nu än om jag hade gjort det igår. Jag var (är) så jävla förbannad. Det är inte okej att förlora på det där sättet, det är inte okej. Ukraina vann rättvist, men jag gillar inte att de spelade drama queens i ungefär hela matchen. De svenska spelare som kan hålla huvudet någorlunda högt är Zlatan, Martin Olsson, Isaksson och Mellberg.Tycker att Ukraina dessutom kan skänka ett litet tack till Lustig som gav dem ledningen med 2-1. Kanske hade de gjort mål i alla fall vid ett annat tillfälle, men glappet mellan Lustig och stolpen är helt enkelt så fantastiskt mycket fel. Det håller helt enkelt inte i ett EM. I övrigt tycker jag att Lustig var ganska stabil och gjorde många fina löpningar, men missen vid stolpen är näst intill oförlåtlig. Åtminstone just nu. Hoppet lever fortfarande, det är två matcher kvar i gruppspelet, men spelet måste bli bättre. Kom igen, visa lite vilja, hur svårt kan det vara? Tror att Sverige först var tagna av stundens allvar och sedan kom stressen och desperationen med full kraft när matchen närmade sig sitt slut.

Sådärja. Tycker att jag var ganska snäll nu, men ni skulle ha hört mig igår...

Heja Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?