tisdag 22 maj 2012

Q&A

Jag surfade runt, i vanlig ordning, och halkade in på en blogg och hittade en utmaning. Jag antog den och svarade på 11 frågor.

Om du läser böcker vad föredrar du för genrer?

Allt möjligt. Allt från deckare till biografier och kursböcker.

Vilken bok skulle du rekommendera?

Just nu Niceville av Kathryn Stockett. Läsläsläs!

Läser du samma sorts böcker som när du var yngre? Berätta gärna mer.

Nej, inte direkt. När jag var yngre läste jag nästan bara "hästböcker" och så samlade jag på serien om hockeymålvakten Adam Wallgren. Nu för tiden läser jag sällan ungdomsböcker, även om jag fortfarande skulle kunna få ut någonting av dem.

Finns det någon bok som förändrat dig?

Inte direkt, men visst tar jag till mig och påverkas till viss del av vissa böcker. Förhoppningsvis har jag blivit lite klokare av den kurslitteratur jag har läst, om journalistik och media och så vidare.

Vad lyssnade du på för musik som yngre?

Mest pop, typ Spice Girls, Backstreet Boys och Westlife men en del hip hop, schlager och Elvis Presley smög sig också in.

Har din musiksmak förändrats sen du var yngre, på vilket vis i så fall?

Inte direkt, förutom att jag upptäckt mer musik. Jag är verkligen en äkta allätare, en kamelont.

Vilken artist/grupp rekommenderar du?

Många, men för att nämna några; Håkan Hellström, Elvis Presley, ABBA, Kent, Melissa Horn, Lars Winnerbäck, Josh Groban, Ted Gärdestad och Queen.

Berätta om det finaste minnet du har.

Åh, det finns så många. Men när Modo Hockey vann SM-guld 2007 blev jag glad. Har många fina minnen med mina nära och kära också, såklart.

Berätta om det pinsammaste du gjort.

Haha. What happens in London stays in London. Men efter det fick jag smeknamnet "PG".

Berätta om din högsta dröm.

Att få leva länge och hinna medverka i en storfilm. Och så vill jag skriva böcker.

Och en klassiker, vad skulle du vilja förändra i världen?

Jag vill utrota cancer och rasism.

Nu ska jag utforma 11 nya frågor som ni ska svara på efter bästa förmåga (det är delvis valfritt). Enjoy!

1. Vilka är dina tre bästa egenskaper?
2. Vilka är dina tre sämsta egenskaper?
3. Om du fick välja fritt bland alla platser i hela världen, vart skulle du vilja bo och varför?
4. Kan pengar göra en lycklig?
5. Vilken var din favoritfilm när du var liten?
6. Varför bloggar du, egentligen?
7. Vad är meningen med livet?
8. Om det var val idag, vilket parti skulle du rösta på? (Just putting it out there...)
9. Vilket är ditt drömyrke?
10. Tror du på ödet?
11. Vilken är din favoritlåt just nu?

3 kommentarer:

  1. Tänkte titta förbi och tacka för kommentaren i min blogg :) Kanske även ska ta mig an att svara på frågorna du listat ovan!

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Vi gillar ungefär samma musik och jag är som du allätare :)Lycka till med studierna!

    SvaraRadera
  3. Finns så otroligt mycket uttryck i musik så man kan inte snöa in sig på bara nåt enda, då är man en envis trångsynt tråkmåns anser jag ;)

    Åh vad skoj! Hur länge har du kämpat? jag får gratulera redan nu då. Grattis!

    SvaraRadera

What do you think?