tisdag 8 maj 2012

Must be funny in the rich man's world

Har nyss kollat på ett ganska omdiskuterat avsnitt av Lyxfällan. Jag är både förunrad och förvånad över Vanita. Och jag undrar hur det ens går att shoppa helt utan pengar. Som tur är lyckades hon reda ut situationen där på slutet, men jag undrar hur det går för henne idag. Det ser nästan ut som ett skämt först, men det är nog helt sant. Hon verkar ändå vara en relativt vettig tjej ändå, innerst inne, bakom hennes glamourösa fasad. Tror faktiskt att hon vaknade upp ur sin drömvärld, det hoppas jag i alla fall. Och jag som oroade mig över pengar igår, haha. Just nu har jag det väldigt gott ställt jämfört med många andra.

1 kommentar:

  1. Det är det här ständiga behovet av att visa upp en front av materiella saker där man tror att det definierar en som person. Vi lever i ett ganska ytligt samhälle och då blir vad vi ser helt plötsligt viktigare än vem vi är. Det är tragiskt och det leder oftast till att många sitter skuldbelagda och med ett lånat liv som sedan faller i spillror.

    SvaraRadera

What do you think?