lördag 31 december 2011

Ylvas 2011

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Flyttade ihop med någon (min pojkvän). Skrev en B-uppsats. Jobbade i princip hela sommaren, på restaurang. Dessutom besökte jag Paris och Murmansk och gick även på Elitloppet. Och så har jag ju haft praktik på en av Sveriges största tidningar för unga tjejer. Inte illa!
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Oj, kommer inte ihåg om jag hade något.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej, inte vad jag vet.
4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, min älskade farmor.
5. Vilka länder besökte du?
Frankrike (Paris) och Ryssland (Murmansk). Vi stannade i Finland på vägen också.
6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Ett välbetalt jobb inom media.
7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

Den 10:e juni.
8. Vad var din största framgång 2011?
Att jag fick praktik på Veckorevyn. 
9. Största misstaget?
Att jag har glömt saker jag ska göra eller ta med mig.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja.
11. Bästa köpet?
Min vinterjacka och mina vinterskor.
12. Vad spenderade du mest pengar på?

Mat, helt klart. Haha. 
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja! Tråkigt vore det väl annars.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?

"Born this way" och "Fest hos Mange". 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Svårt att säga, det har varit både upp och ner, som vanligt.
16.  Vad önskar du att du gjort mer?
Tänkt mig för, kanske.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Surat, kanske?
18. Hur tillbringade du julen?
Hemma i Ö-vik med min familj.
19. Blev du kär i år?

Nej, det var jag faktiskt redan. Men en liten nytändning kanske jag har fått.
20. Favoritprogram på TV?
Fångarna på Fortet, Så Mycket Bättre.
21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej, men jag har tappat lite respekt för vissa.
22. Bästa boken du läste i år?
The Game var rolig.
23. Största musikaliska upptäckten?

Laleh, Eva Dahlgren och Michael Wiehe.
24. Något du önskade dig och fick?
Ja, i julklapp fick jag en hel del bra. Och jag fick ett sommarjobb också, det ville jag ha.
25. Något du önskade dig men inte fick?
Antagligen, men jag kommer inte på något nu spontant.
26. Årets bästa film?
Harry Potter, tror jag.
27. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag var i Ö-vik och åt tårta.
29.  Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja.
30.  Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Avslappnad med en twist. Typ. Och relativt modemedveten.
31. Vad fick dig att må bra?
Att jobba (trots all stress) och att ha praktik på en av mina favorittidningar. Och att sakna min pojkvän - och sedan ses igen!
32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Daniel Craig.
33. Vem saknade du?

Se fråga 31. Och farmor.
34.  De bästa nya människorna du träffade?
Mina arbetskamrater.
35. Årets sötaste?

Johan ;)
36. Årets hetaste?
Köket på Sjöbodan.
37. Årets största kärlek?

Alltid London, trots att jag inte besökt staden i år. Och min pojkvän, såklart.
38. Årets besvikelse?

Modo Hockey? Sorry.
39. Årets bästa?
En lång och varm sommar i Piteå. Och resan till Paris! Ryssland var häftigt också.
40. Årets snällaste?
Johan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?