måndag 5 december 2011

H&M skyltar med fejkade kroppar - not so hot!

Imorse var jag fruktansvärt trött och kände mig inte riktigt närvarande. Det gick dock bra på jobbet. Gjorde klart fredagens blogghunk och lade upp shoppingtips samt en del nyheter i "snurran". Såg bland annat att H&M använder fejkade kroppar i sina bikinikampanjer. De byter alltså bara ut huvudet, kläderna och hudfärgen. Anledningen till detta är att det är lättare att visa upp de olika plaggen då. Hm. Har de inte tänkt på att lite variation är trevligt? Kolla här, de ser ju precis likadana ut! Det finns fler på hm.com också. Och förra veckan var ju Gina Tricot i ropet med sina extremt tunna skyltdockor. Personligen brukar jag inte reflektera över skyltdockorna så ofta, kanske för att jag är så van vid att se dem. Men ändå. Jag brukar tänka att de nog är klumpiga eftersom de är så himla långa och har så konstiga kroppar, helt enkelt. Jag identifierar mig inte alls med dem. Brukar visserligen kolla mest på kläderna och inte dockorna, men det är sjukt att skyltdockorna ska föreställa vanliga människor, att de symboliserar "oss".

På tal om annat. Har nyss lyssnat på handboll. Sverige vann mot Elfenbenskusten - hurra! Älskar Radiosporten. De är bäst! Men nu ska jag lyssna på lite musik och spela schack. Och skriva lite.

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?