torsdag 13 oktober 2011

Skippa fulsplet, tack!

Seger för Modo igår - yes! Dock bara 40 sekunder ifrån 3 poäng, men hey, 2 poäng är ju bättre än 0. Som jag, typ, brukar säga.

Har något annat att säga också. Jag är förespråkare av tacklingar i hockey, så länge de är schyssta. Däremot, om det är brutala och fula tacklingar, så är det inte lika underhållande längre. Det hör inte alls till sporten. No way. Hockey är ta mig fan en farlig sport, om det går fel. Läste i PT för någon dag sedan om en kille på 13 år som ramlade efter en tackling och landade fel efter att ha slagit i sargen. Det var ingen farlig situation, men han fick en fraktur i ryggen. Lyckligtvis kommer han att bli helt återställd, men man får sig ju en tankeställare. Har inte spelast hockey själv, men däremot fotboll. Det förekommer ju skador där också, men det känns som att hockey alltid är lite mer extremt. I gårdagens match var det Morten Madsen som gick lite väl hårt åt Sebastian Luritzen i Brynäs. Helt ärligt tycker jag inte att tacklingen ser så värst farlig ut, men den tar ju ganska olyckligt. Tycker också att Madsen borde ha struntat i tacklingen och koncentrerat sig på pucken. Lauritzen ser ju inte ens att Madsen kommer och är alltså helt oförberedd. Inte helt okej, Madsen. Lär bli en avstängning, vilket enligt mig är helt i sin ordning. Olyckligt för Modo, men så kan det gå när man ägnar sig åt fulspel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?