onsdag 1 juni 2011

Den första sommardagen

Här i Värmland (Grums) är det fantastiskt väder. Det har varit en riktigt fin och varm dag :) Ikväll blir det grillat till middag, riktigt gött!

Träffade min kära kusin Carro igår också. Helt fantastiskt att hon också lyckats haffa en Värmlands-pöjk, vi träffades i Karlstad förra året också, en fin tradition tycker jag. Vi träffas alldeles för sällan eftersom hon bor i Göteborg just nu.

Stockholm var nice. Lite kallt och lite regn men Elitloppet var spännande. Jag sa i lördags att Brioni skulle vinna, men sedan tvekade jag eftersom det inte gick så bra för honom i försöket. Skulle dock ha tippat på honom, då hade jag kunnat bli lite rik. Eller nåt.

Var på intervju i måndags, det var kul och jag tror det gick bra. Förhoppningsvis så kan de ta in en praktikant (mig) i höst. Då blir jag riktigt glad! Inte helt fel att ha praktik i Stockholm om man vill jobba inom media. Att jag dessutom gillar tidningen gör ju inte saken sämre. Så, håll tummarna för mig nu!

Blev lite sightseeing i måndags också. Såg vaktbytet på slottet och lite annat. Åt typ världens godaste buffé på Pong. I lördags blev det förresten utgång med två vänner till mig som jag också träffar alldeles för sällan. En riktigt bra kväll var det!

Nä, nu får det vara nog med blogg för idag.

Puss!

1 kommentar:

  1. Låter som om du hat haft en härlig vecka, hoppas ni fick bra väder. Själv hade jag inge vidare tur med vädret under mitt besök i Piteå och sen dess så har regnet förföljt mig tillbaka till Kiruna.. illa =S Nu saknar jag solen riktigt mycket.

    Monki är en härlig affär, gillar att de vågar kombinera olika färger på sina kläder, synd bara att det inte finns så många Monki-butiker i Sverige, vilket kanske också är anledningen till att jag gillar dem eftersom det inte finns så många här i norrbotten som går runt i deras kläder.. värre är det med JC och HM =P

    Hur har du det annars?, några planer inför helgen?

    SvaraRadera

What do you think?