fredag 22 april 2011

Murmansk dag 7 + 8

På tisdagen var vi lediga hela förmiddagen så jag tog en sovmorgon och mötte sedan upp min kontaktstudent Liana för lite shopping innan det var dags att möta resten av gänget (nästan alla) för att gå på museum. Det var intressant. Vår guide pratade engelska och var väldigt effektiv. Hon såg att vi var trötta, haha. På slutet fick vi se början av en film om när Gagarin skulle åka upp i rymden. Lite coolt.

Onsdagen bjöd också på en ledig förmiddag. Även här blev det sovmorgon och sedan slappa järnet på hotellrummet. Packade också, för att ha det gjort inför hemresan som gick av stapeln på torsdagen (igår). På eftermiddagen gick vi på ännu ett museum i form av en båt, närmare bestämt isbrytaren Lenin. Intressant! Efteråt gick vi några och fikade innan det var dags för avslutningsmiddag. Väldigt trevligt var det. Blev lite presentutdelning till och med. Jag ska visa senare vad jag fick av mina kontaktstudenter. De är så söta! Efter maten tog vi taxi till en pub som hade väldigt röd inredning. Den heter till och med Red Pub. Där surrade vi vidare och när det sedan var dags att säga hej då fälldes en och annan tår.

Igår var det som sagt dags att åka hem. Resan gick bra men vi kom iväg alldeles för sent. Var ganska så seg när vi kom hem. Men väldigt nice att träffa Johan igen, har saknat honom!

Pja, det var väl det. Kommer säkert mer om Murmansk från mig, men inte just nu.

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?