söndag 17 april 2011

Murmansk dag 5

Imorse blev det en fet sovmorgon. Kom hem från klubben runt fyra på morgonen. Det var skitkul, men mina ben var som gelé efter typ två timmar och då gav jag upp. Fett med trött var jag. Det är jag nu också. Så snart blir det sova av. Men det var värt att vara lite trött, det var en riktigt schysst klubb. Alla var så glada och härliga, det var en skön stämning. Tog en vodkashot och sen var jag nöjd. Den kostade ca 15 svenska kronor, helt sjukt billigt egentligen.

Idag var vi några som gick på dockteater, riktigt nice! :) Det var jätteduktiga och efteråt fick jag intervjua en av skådepelarna. Han har jobbat där i 36 år och älskar sitt jobb! Det förstår jag. Själva pjäsen var gullig och kul, förstod ju såklart inte replikerna men storyn baserades på rövarna från Kamomilla stad; Kasper, Jesper och Jonathan. Och så var det tre hundar som sjöng "Broder Jakob" på ryska. Fräckt.

Imorgon ska vi byta hotell. Det känns ganska drygt, faktiskt. Det är tydligen en stor grupp från Indien som har bokat upp hela hotellet så vi måste flytta. Det nya hotellet (eller vandrarhemmet eller vad det nu är) ligger tydligen närmare stan, vilket är positivt, men så mycket mer vet vi inte.

Det blir även ett besök på en radiostation imorgon. Intressant!

Godnatt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?