onsdag 24 november 2010

Rökning? Nej tack!

Det är tydligen Tobaksfria Veckan nu. En bra grej. Rökning är så jävla äckligt. Jag vet, folk måste ju få göra som de vill, individens frihet bla bla bla... men jag förstår inte varför man börjar röka. Visst, det finns grupptryck som gör att man "faller dit", men ändå... hur kan man förespråka rökning? Är det någon som gör det? Det finns ju ingenting som är bra med rökning. Dessutom skadar det ju andra än själva rökaren. Jag har kompisar som röker och jag tycker inte sämre om dem för det och de vet vad jag tycker och jag står för det. Hörde något om att Socialstyrelsen eller Folkhälsoinstitutet eller var det nu var vill förbjuda rökning för de under 18 år. Det är ju en bra tanke, men jag tror inte att det kommer att minska rökningen, snarare tvärtom. Det är ju kul att bryta mot regler och lagar när man är ung. Det är upp till var och en att ta ansvar för sig själv. Däremot är det ju fint att bry sig om andra människor också, så att sluta röka gynnar ju egentligen alla. Så rökning? Nej tack! Det luktar äckligt och är bara jävligt onödigt. Men om du vill ha fula tänder, sämre luktsinne, äckliga naglar och andedräkt, cancer och rökhosta... go ahead, men rök inte i närheten av mig.

Sedan förstår jag inte de som röker i närheten av barn. Barnen förstår inte hur farligt det är och tänker knappast på att röken skadar dem. De kanske till och med har växt upp med det och är van vid det, stackare! Hu. Om man inte ens kan bry sig om sina barns hälsa... det är faktiskt ganska egoistiskt.

Men som sagt, männsikor måste få ha en fri vilja. Förstår dock inte hur man kan vilja röka, som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What do you think?