tisdag 16 november 2010

Dag 05 – Vad är kärlek?

Kärlek är, kort och gott, när man älskar någon. Eller? Nja, jag vill nog hävda att det inte är så enkelt. Kärlek är en stark känsla som ibland kan vara svår att finna, men när den väl har infunnit sig är det svårt att få den att försvinna. Om den är äkta, alltså. Äkta kärlek är något man ska ta vara på och som alla tyvärr inte får vara med om under sitt liv. Kärlek är individuellt och samtidigt en synonym till gemenskap. Kärleken är mångsidig och kan finnas på alla tänkbara och otänkbara ställen. Den kommer och går, samtidigt som den i många fall består. Kärlek är livsviktigt och någonting som alla behöver. Kärlek är att vakna bredvid någon och genast känna att man skulle vilja bevara det ögonblicket länge, länge. Man vill stanna tiden och bara vara och känna den där härliga kärleken i hela kroppen. Man vill ta med sig den känslan hela dagen och sprida kärlek till sin omgivning. Kärlek är inte alltid ömsesidigt, tyvärr. Kärlek kan ibland kännas förjävligt och ett nödvändigt ont. Kärlek kan kännas som det enklaste och mest naturliga i världen.

Jag tycker att kärlek ska vara kravlös och naturlig. Inte konstlad och kvävande. Kärlek ska vara något man vill befatta sig med och tror på. Jag tror på kärleken, för den rena och äkta kärleken övervinner allt.

Vad är kärlek för dig?

2 kommentarer:

  1. vad fint du har skrivit om kärlek! Jag håller med om kärleken är äkta övervinner den allt. Den är skör men ändå övervinner den allt. Jag tror många tar kärleken förgivet och det ska man aldrig göra, man måste visa varandra respekt och ödmjukhet. Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet:) jag håller med dig, kravlöst ska det vara!

    Vad ska du göra i paris i januari?:) flytta eller bara besöka? vill också dit en dag!

    SvaraRadera

What do you think?